zaterdag 21 november 2015

Houga bouga

Even terug in de tijd..... Terug naar juni 2015....

Er was een wedstrijd van Bernina voor de leukste badcape....  het denken kon beginnen....

Graag wou ik Zeppe maken.... een zebra leek me zooo leuk.... maar wat is Zeppe zonder Zikki.... inderdaad.... het duo kwam tot leven....

Het begon al met de zoektocht naar de goeie badstof.... Zikki was niet zo moeilijk... maar Zeppe bleek toch nogal een opgave te zijn...
Na een lange online zoektocht vond ik deze mooie welness-badstof bij De Stoffenstunter.nl

Het uittekenen en naaien kon beginnen....  Het patroon voor de cape werd gegeven.... maar het was de bedoeling er iets origineels mee te doen....
Het patroon van de kap van Zeppe moest ik wel aanpassen om er zen mooie zwarte haren tussen te steken. Ook zen oren moest ik erbij verzinnen.... die heb ik wel extra verstevigd zodat ze toch een beetje bleven rechtstaan.


Hier is hij dan.... Zeppe....



Ze is er in ieder geval heel blij mee..... 

Op naar Zikki.....

Die was wel wa meer werk..... zen schild ontwerpen en zo goed mogelijk proberen na te maken.... zen petje proberen te integreren in de kap van de cape.... het werd een heuse uitdaging...

Zen schild begint er toch al op te lijken zo.....  Het is een heus werkje om deze stukken badstof te appliceren op de grote lap... maar het resultaat mag er zijn....


 Ook zen kapje begint vorm te krijgen en Zikki komt meer en meer tot leven.....

Aangezien Zeppe en Zikki voor verkeersveiligheid opkomen koos ik een aangepast stofje voor de binnenkant van de kap :-)
Je ziet... over alles wordt nagedacht! 


 En men pasmodel is tevreden.... helemaal in de wolken met zen badcape van Zikki....



De "Z" is flex die ik dan op een stukje oranje fleece heb gezet om deze dan op zen pet te stikken.... juist is juist he :-)



Zeppe en Zikki zijn de max!!!!

We hebben de wedstrijd  jammer genoeg niet gewonnen.... maar de kids hebben er wel een hele leuke badcape aan overgehouden.... dus zowiezo een win-win situatie  :-)


Patroon voor badcape: Bernina
patroon Zeppe en Zikki: eigen creatie
Stof: badstof gekocht bij Nostex Tienen
Welness badstof van bij Stoffenstunter.nl
Zeppe & Zikki knuffels verkrijgbaar op de VAB website







Geen opmerkingen:

Een reactie posten