woensdag 2 december 2015

Zwarte Pietenstijl... wop wop wop wop.....

Sinterklaas... de tijd van het jaar voor onze kleintjes....

Vrijdag zag ik op de weekkalender dan de school dat de kinderen op woensdag als Zwarte Piet naar school mochten.... Je moest niet speciaal een pakje gaan kopen... een geknutseld mutsje of een zwart neusje is al genoeg voor de juffen....

Maar als de mama kan stikken.... dan ga je niet naar school met een zwart neusje he...
Dus mama schoot in gang.... Maandag... nieuwe week.... nieuwe uitdaging....


De mutsjes waren snel gemaakt... ik tekende een groot bord op men patroonpapier en maakte dit rondom 12cm groter.... mutsje omzomen en een rekker erin.... Voila.... zover zijn we al...

Voor Vince zen broek nam ik het patroontje van een pyjama-broek en trok gewoon door de pijpjes een elastiek zodat deze mooi kan blijven hangen onder zen knietjes....


Dan het rokje van Yana.... ik had me laten inspireren door de foto van een volwassen meisjes Piet en maakte daarom haar rokje ook in 2 kleuren met een mooi gouden randje erop gestikt....


Dit ging het worden.... want het was toch last minute..... tot ik me realiseerde dat ik eigenlijk geen zwarte bloesjes heb voor de kinderen... wat doen we dan.... inderdaad.... we ontwerpen bloesjes...

De Tekening van Yana haar bloesje nam ik een beetje over van dezelfde foto van haar rokje en voor Vince maakte ik er gewoon een stoerdere versie van :-)


De achterkant van de bloesjes is ook in de bruine wintertricot.

Yana haar bloesje wou ik toch nog iets meer "meisje" maken en daarom rimpelde ik er nog een boordje aan... dit nam ik dubbel zo lang dan de omtrek van het bloesje....

Nog halsboordjes eraan en omzomen ..... Voila... 2 pietenpakjes klaar....

OW...... bijna vergeten.... Pieten hebben toch mooie pluimen op hun muts....
Dus ook die naaien we er nog maar op... deze haalde ik van een pluimenboa die nu in de winkel lag omdat de feestdagen eraan komen :-)



Ze zijn er helemaal klaar voor....  Een zwart neusje hebben ze niet.... maar mama is tevreden met de last minute Pieten-pakjes




 Patroon: eigen creatie
Stof: stoffenspektakel
pluimen: Bart Smit

1 opmerking: