vrijdag 5 februari 2016

EUH JA..... naar Fabeltjesland......

Oooooh wow.... alsof het nog niet leuk genoeg is om een carnavalskostuum te maken voor men kids... mocht ik er dit jaar ook eentje maken voor een andere knappe kleine meid....

En wat was haar verzoek?? ik wil graag een uiltje zijn....

Dus..... we gaan geen uitdaging uit de weg en zochten wat inspiratie.... door wat te zoeken op google vond ik een paar leuke foto's en leuke voorbeelden en begon ik zelf te tekenen....

Het zou een kleurrijke uil worden.....


Eerst een voorraadje nicky velours indoen... want als het voor een stoet moet dienen, moet het warm zijn....  Hop een tripje naar de winkel.... Bij Pasklaar in Hoeleden hebben ze een leuk assortiment nicky liggen....

Voila... we kunnen beginnen....

 Zo zou het er moeten uitzien als het af is.... voor de zekerheid alles eerst nog eens leggen of het nog allemaal uitkomt....

De gekleurde pluimen op de buik heb ik verstevigd met H250 en de pluimen op de armen met Devocil light zodat deze een beetje stijver staan wanneer ze haar armen beweegt... Dat zorgt voor een leuker effect....

Bij het ineen stikken zorgde de decovil wel voor een extra uitdaging.... ik moest door veel lagen en die dan nog vrij stijf waren... Er zijn dus ook 2 naalden gesneuveld... maar het resultaat was het wel waard....

Aangezien men model niet in de buurt was moest Yana maar even als pasmodel dienen... ze hebben zowat dezelfde maat... dus dit kon perfect....


Niet op de wilde look letten maar voor een uiltje mag dit he....

De bloes is af... dit was het grootste werkje en ziet er al goed uit.... nu de broek... ik koos voor een simpel los model waar nog makkelijk een andere broek of broekkousen onder kunnen....

en dan de muts.... Hiervoor nam ik een patroon uit ottobre voor een balaclava... ik stikte deze ineen zodat ik de maat al had.... Daarna kon het tekenen beginnen.... want een uiltje is niet af zonder zen snoet.....

Ik heb een paar verschillende versies getekend maar kwam dan toch uit op eentje die me kon bekoren.... dit zou het worden....

het was niet zo makkelijk om die constructie aan het mutsje vast te naaien, maar met wat puzzelen ziet het er toch uit als een uiltje :-)

Men model was ook superfier dat zij dit allemaal mocht passen :-)





En dan de grote dag.... Carnaval op school... spannend.... past het?... is het te groot???


Het zit als gegoten en ze is er blij mee....

Dan ben ik dat ook weer.....

Wow wat een leuke was dit om te maken....

Patroon: eigen creatie
Stof: Pasklaar Hoeleden

4 opmerkingen:

  1. Je blijft me verbazen, elke keer opnieuw!! Volgend jaar bestel ik ook eentje bij u. Hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maja gij.... gij kunt da perfect zelf maken :-)
      Maar toch bedankt voor het leuke complimentje :-)

      Verwijderen
  2. Geweldig gedaan! Ja, die kinderen vragen en wij moeten er maar iets van maken he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u. Dit was inderdaad wel een uitdaging... Maar das het leuke he... Ze zijn dan wel heel uniek. En dat straalt er dan ook weer vanaf :-)

      Verwijderen