zondag 6 maart 2016

Double dragon

En ook voor Vince was het felle kleurtjes bij de schoolfotograaf....

Hij had maar 1 vereiste.... een kap.... ok... een hoodie dus....

Ik haalde het paneelstofje van Timeless treasures uit de kast en hij was direct fan...
Ik had er ook de gevlekte stof van.... dus ik kon aan de slag....


Bij deze stofjes is het begonnen.... Ik had hem laten kiezen welke hij wou voor zen kaptrui... en hij koos voor de rechtse....

Het middenpaneel gebruikte ik voor de binnenkant van de kap en het drakenhuidstofje nam ik voor al de rest....



Toen Vince de trui zag, zag ik zen teleurstelling.....  Ik vroeg hem wat er mis was....
"Jamaar mama, deze heeft lange mouwen.... :-(  Ik wou er eentje met korte mouwen zoals men anderen...."  Hij bedoelt hiermee de mouwloze hoodie van Ottobre waar hij er al verschillende van heeft....



Na een beetje overtuiging kon ik hem toch overhalen om zen trui eens te passen....

Ok hij was dan toch goedgekeurd....

Maar wat doet de mama van een teleurgestelde kleine man..
Idd.... hij wil korte mouwen... hij krijgt korte mouwen....

We nemen dus het overblijvende paneel en maken hem nog een t-shirt...

En ja hoor... hij was er heel content mee...

En zeg nu zelf...... Wat wil een mama  nog meer??

Patroon Hoodie: basis van de mouwloze hoodie van Ottobre,
aangepast naar een raglanmodel met lange mouwen
patroon t-shirt: Billie (Zonen 09)
Stof: Timeless Treasures van Cas en Nina

3 opmerkingen: